Background.

Wednesday, June 16, 2010

Sahabat yang berkongsi duka

kat sini aku nk story pasai kwn aku ni.. actually dia bukan sekadar kawan bagi aku.. dia sahabat bagi aku.. coz sahabat tak kan makan sahabat.. hanya kawan yang akan makan kawan..
*Adi Dzulkarnain*
aku kenai sahabat aku ni sejak aku sekolah rendah lagi dari darjah 1 *2001* smpai la hari ni aku form 4 *2010* dah genap 10 tahun.. sebut pasai berkongsi duka.. sebenarnya dulu aku tak rapat sangat dengan adi ni tapi sampai la suatu masa di mana naseb nya jadi 95% kod mcm aku.. apa lagi bab pempuan la.. :( , time tu ar kami suka bergosip*
adi ni pun sama macam aku *dicari dan dibuang* tetapi adi hampir2 dibuang kod.. tetapi blum di buang..
hampir setiap malam aku mesej dengan adi ni.. kandungan mesej2 aku dengan adi tajuk kami dah hampir sebulan tetap sama tak pernah berubah..
*kami jiwa kacau* *kami perlu doktor cinta*
nape setiap lelaki yang tak pernah curang akan di balas kecurangan?
nape hati kami yg setia pada satu tetapi hati korang yg satu ingin korang bahagi kepada dua?
nape perasaan kami bergelar lelaki perlu dipermainkan?
tak cukup pengorbanan yang di taburkan?
adakah kebahagian yang kami beri bukan seperi kebahagian yang korang cari?
apa korang nak sebenarnya?
kami dah puas bertangkungkan air mata setiap malam..
setiap titisan air mata kteorg tak pernah palsu..
aku dengan adi selalu pakat nak p buat benda2 bodoh untuk release tension..
tak pun kami nak kembali kepadanya (mati dalam iman kod)
kami nak p tmpat yang ley npak bukit bukau
kami nak p tmpat yang ley dgar aliran air sungai
kami nk p tempat yang ley nampak burung2 terbang kiri kanan
kami nk p tempat ada angin tenang
dan kalau x dak tempat tu kebahagian yang ley kami dapat kat hospital bahagia la jawabnya
*tanjung rambutan tunggu kami*
even kami muda umur baru 16 tahun
kami gila pempuan coz pempuan yang buat otak kami gila
dan aku ada pesanan *aku wakil adi*
jangan la jadi penting diri sendiri..
ingat la kenangan yang dicipta
ingat la sama pengorbanan yang di dicurahkan
air mata patut di balas air mata
kesetian patut di balas kesetian
kecurangan patut di balas kecurangan
tetapi jikalau manusia macam kta ni memang taley lari dari buat salah..
jalan penyelesaian yang terakhir.. berubahlah..
masa still panjang..
fikiran korang pun maybe dah matang
buat pa nak curang lagi?

1 comment:

  1. salam..weh..sahabt ngan kawan tak sama ke??
    nape setiap lelaki yang tak pernah curang akan di balas kecurangan??
    =hurm..cuba tukarkan perkataan lelaki kepada perempuan?? apakah jawapan anda??

    nape hati kami yg setia pada satu tetapi hati korang yg satu ingin korang bahagi kepada dua?
    =hati mana leh bahagi2..mungkin si dia belum cukup matang menilai benda2 ney smua... take it easy...

    nape perasaan kami bergelar lelaki perlu dipermainkan?
    =its da same..kenapa perasaan kami yang bergelar wanita perlu dipermainkan??

    tak cukup pengorbanan yang di taburkan?
    =not sure..hahaha...


    p/s i'm waiting for ur answer k..

    ReplyDelete